Du er her: Hjem > Tidligere arrangementer > september 2012

september 2012

Hjertestarter kursus

Mandag, den 15. oktober 2012 kl. 19;00

Dette arrangement er sponsoreret af TRYGFONDEN.
Arrangementet er derfor gratis for Foreningens medlemmer.

Der vil blive undervist i brugen af en hjertestarter af professional instruktør, samt i generel førstehjælp. Kurset vil tage ca. 1 time og indeholde en førstehjælpsbog til de der ønsker det. Efter kurset vil der blive serveret nogle sandwich med en øl eller et glas vin til.
Kurset finder sted på Strandlund 102, 2920 Charlottenlund.

Tilmelding der er bindende kan ske til Ole Marker på 20743033, Ida Vedel på 22158004 eller til info@borgerforeningen.com.
Der er begrænset deltager antal, derfor efter først til mølle princippet.

”ANDESPIL”

Mandag, den 12. november 2011 kl. 18;00

Igen i år foregår vores populære arrangement i Restaurant Strandlund i Charlot-tenlund. Vi mødes derfor på Strandlund 102, 2920 Charlottenlund i god tid før kl. 18;00.

Da vi har fået mere ros end ris for vores bordplan, prøver vi igen i år.
Derfor bedes alle medlemmer, der ønsker at sidde sammen, angive dette når I melder jer til.

Vi starter med at spise, menuen er naturligvis and, og ligesom sidste år.

-Andelår-confit serveret med glaseret rødkål á la Ventrup samt stegte
        kartofler og andesky.
      -Rådhuspandekager med Grand Manier og hakkede mandler.

Efter vi har nydt anden og pandekagerne, går vi i gang med selve bankospillet. Der spilles i alt 12 spil. Vi plejer at være færdige med alle spillene ca. kl. 23;00.

Prisen for deltagelse er kr. 200,00, det dækker en velkomstdrink og middagen. Drikkevarer og evt. kaffe/the bestilles og betales direkte til restaurantens tjenere.

Tilmeldingen skal ske til Ole Marker på 20743033, Ida Vedel på 39680404 senest tirsdag, den 6. november 2012. Endvidere kan tilmelding ske ved mail til: info@borgerforeningen.com

Umiddelbart efter den bindende tilmelding bedes I betale for arrangementet. Betaling til: Nordea 2135 8973889541

Gentofte Galla

Lørdag den 17. november 2012 kl. 18;00 genopliver Lions Club Hellerup i samar-bejde med Borgerforeningen, Håndværkerforeningen, Handelstandsforeningen og Gentofte Musikskole traditionen med en Gallafest på Rådhuset. Borgerforeningen har fået tildelt 50 billetter til festen og de kan bestilles hos Ida Vedel på 39680404 eller på info@borgerforeningen.
Invitationen er vedlagt dette blad, og prisen pr. billet er kr. 450,00, der betales til vores konto hos Nordea. Herefter tilsendes billet.

Bakkens Hvile:

Formanden i hopla    Foto: H. Hagelberg

Vi var igen i år en tur på Bakken den sidste torsdag i juni, hvor vi startede i Bonde-stuen. Tilmeldingen skulle man selv klare på nettet, derfor blev vi bare 30 medlem-mer der fortsatte i Bakkens Hvile. Her blev humøret skruet godt op, med syngepi-gernes sjove sange og nogle glas på bordene. Vi sad helt fremme i lokalet, så vi fik det hele med.

Grønnegårds Teatret

Torsdag den 9. august 2012 var vi 66 glade teatergæster til ”Tartuffe”, der med Lars Mikkelsen og Karen-Lise Mynster i hovedrollerne gjorde det til en herlig ople-velse. Vejret var i år med os, solen skinnede fra en blå himmel imens den med-bragte madkurv blev nydt, og det holdt tørt hele aftenen. Både scenografien og de faverige kostumer fortjener topkarakter. Så humøret var herligt både før, under og efter forestillingen.

Fotos: JPV- Borgerforeningen

Der er flere billeder på vores Facebookside. Gentofte Borgerforening

Kalenderen:

Den 15. oktober 2012 kursus i Hjertestarter på Strandlund.
Den 12. november 2012 andespil i Restaurant Strandlund.
Den 17. november 2012 Gala Fest i Gentofte Rådhushal.
Generalforsamling er planlagt til mandag den 11. februar 2013.

Bridgeklubben:

Kortspillet er nu igang, vi startede den 10. september 2012. Vi er nu op til 8 borde, når alle møder op og vi er fortsat i Gentofte Sognegård, hvor forholdene er per-fekte, så stort tak til Sognerådet.

Hjemmeside:

Der arbejdes pt. med en ny hjemmeside for foreningen, hvor der også er tilknyttet en Facebookside . Her er der allerede lagt adskillige billeder op fra vores arrange-menter. Adresse: www.gentofteborgerforening.dk