Du er her: Hjem > DOBBELT OVERSKRIFT 1 > marts 2012

marts 2012

Besøg på Sommers Automobil Museum i Nærum.
 Tirsdag den 24/4 kl. 19,00

Ole Sommer søsatte allerede i 1959 sin drøm om at skabe et automobilmuseum med købet af sin første historiske bil. I 1980 blev de historiske biler, der siden var kommet til, samlet i en nybygget 3 etagers bygning i Nærum.
Foruden originale veteran- og vintage køretøjer findes også de sjældne legendariske ” 24 Heures du Mans” Jaguar sportsvogne. Vi er så heldige at der samtidig med Borgerforeningens besøg på Museet er en særudstilling om SAAB. Denne udstilling dækker SAAB’s historie fra starten kort efter 2. Verdenskrig og indtil fabrikken blev overtaget af General Motors i starten af 1990’erne, udstillingen omfatter bl.a. den sjældne SAAB 92.
Der er desuden et ægte stykke SAAB – tilbehør, nemlig Saabo – Camping-vognen, som er specielt bygget til at køre efter SAAB 96 – modellen.
Vi får en guided rundvisning og går derefter på Simone Pizzeria til lidt mad og drikke.
Tilmelding, der er bindende senest den 20. april til Hanne Tarp eller Ole Marker.
Prisen er kr. 110,00 der indbetales til Nordea: 2135 8973889541.

Referat af ordinær Generalforsamling

mandag, den 6. februar 2012 kl. 19.00
på Gentofte Hovedbibliotek, Øregårdssalen, Hellerup

Valg af dirigent: Michael Hogrefe blev valgt.

1. Beretning om foreningens aktiviteter i det forløbne år: Ole Marker fremlagdeberetningen, der blev godkendt.
  2. Fremlæggelse af de reviderede regnskaber - Borgerforeningen v/Jørgen Vedel og Flagfonden v/ Erik Poulsen: Begge regnskaber blev godkendt.
  3. Valg af medlemmer til repræsentantskabet: For en 3-årig periode blev Axel
    Sonne, Annelise Ravn, Tove Eriksson, Lis Poulsen, Britta Andersen, Kate
    Johansen, Ole Marker, Michael Hogrefe, Hanne Tarp og Jens Tarp valgt.

Derudover for en 2-årig periode blev: Peer Petersen, Jan Rasmussen og Ole
    Brusch valgt.
  4. Valg af formand: Ole Marker blev genvalgt.
  5. Valg af 2 revisorer: Valgt blev Peter Mouritzen og Michael Hogrefe.
    Valg af 2 revisorsuppleanter: Valgt blev Birthe Lyngsø og Kate Johansen.
  6. Fastsættelse af kontingent for det følgende kalenderår uændret for 2013
    Enkelte: Kr. 150.- og Par: Kr. 250.-.
  7. Indkomne forslag fra medlemmer samt fra repræsentantskabet og forret-ningsudvalget: Der er ikke modtaget nogen forslag.
  8. Eventuelt: Flertallet af forsamlingen ønsker fortsat Vinsmagnings arrange-menter. Der skal enten findes større lokaler eller Vinsmagningen deles over 2 dage.
    Referent: Lis Poulsen

Bakke-tur den sidste torsdag i Juni

Vi mødes ved Bondestuen kl. 17;30 torsdag den 28. juni 2012

Vi skal i år for femte gang en tur på Bakken til et arrangement i Borgerforeningen. Det starter i Bondestuen til en 2 retters menu og går derfra til Bakkens Hvile.
Til forskel fra de tidligere år, skal alle der ønsker at deltage selv booke billetter på
Bakkens Hvile’s hjemmeside med angivelse af at man kommer fra BF, så vil vi komme til sidde sammen foran i Hvilen. Ligeledes skal man ringe til Bondestuen på 39639515 og bestille til den 28. juni kl.17;30 og angive BF, så vi kan sidde sammen på 1. sal.

Kalenderen 2012

Den 14. april er der en stående invation fra Kjeld Hansen til en spændende musik-eftermiddag på Enighedsvej med lidt mad og drikke, se invitationen andet steds.
Den 24. april skal vi på Sommers bilmuseum i Nærum.
Den 5. juni (fars dag) er der som vanligt Fugleskydning i Borgerforeningen.
Den 28. juni er der lagt an til Bakketur til Bondestuen og Bakkens Hvile.
Den 2. eller 9. august skal vi i Grønnegårdsteatret.
Resten af året er endnu ret åbent, men vi holder nok Andespil den 12. november.

Kære medlemmer af borgerforeningen i Gentofte

I anledning af
CD albummet udgivelse:
Rejsen på livets flod
Med tekst og musik af
Forhenværende fuglekonge
Kjeld Hansen
Afholdes reception
Lørdag d. 14 april fra kl. 14.00 – 17.00
Enighedsvej 27
2920 Charlottenlund
Kom og få lidt mad og drikke