Borgerforeningen i Gentofte

Du er her: Hjem > DOBBELT OVERSKRIFT 1 > Borgerforeningen oktober 2015

Borgerforeningen oktober 2015

Borgerforeningens traditionsrige tur til Grønnegårds teatret

onsdag den 12 August 2015.

Tribadernes nat af P. O. Enquist

Ja, alt var som det plejer, -
vejret var perfekt, og der blev udsolgt af de billetter vi havde reserveret.

Borgerforeningens pladser var som sædvanlig rigtig gode, så vi der var med, nød forestillingen i fulde drag.

Der var en forenklet kulisse med diverse ølkasser som flittigt blev flyttet og også drukket fra.

Fire skuespillere som fyldte hele scenen med deres særdeles gode skuespil.
Ja for her var skuespil som ikke kunne være bedre.

Vi blev holdt fanget fra start til slut, en fortættet atmosfære imellem Strindberg og hans kone Siri som bare var der hele tiden, ja man følte virkelig hvor svært det måtte have været, både at være kunster og samtidig et følsomt gemyt, men  at være gift med en sådan stabajds har ikke været let, så vi blev revet med af deres mange genvordigheder.
Især da Strindberg højt og skråsikkert  proklamerede: at han kunne da ikke gøre for at møtrikken var for stor til skruen, (publikum lå flade af grin). Fruen fandt det ikke  særligt morsomt men bevarede fatningen.

Stykket var, som det fremgår af ovenstående, tragisk komisk, en forestilling med stærke skuespillere, især Lars Mikkelsen(Strindberg) som var sublim.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

Naverhulen i Helsingør

24. september 2015

Formanden havde sørget for forplejning til de deltagere der tog med toget.
Der var et pænt udvalg af bitter fra morgenstunden.

I dejligt vejr med sol samledes vi alle 20 medlemmer på gårdspladsen, hvor vi blev modtaget af den tidligere sekretær i Naverhulen.
Det var en underholdende og veltalende mand, som på en morsom måde fortalte om naverne. Hvis vi ikke havde stoppet ham, havde han måske fortsat endnu.

Han fortalte, at man før i tiden skulle "være på valsen" i 3 år og 1 dag for at blive naver. Nu til dags er det 1 år og 1 dag.
Der skal være to stillere for at komme i betragtning.

I stedet for at give hånd når man kommer bankes der i bordet, - dette på grund af hygiejne. Dog, som han sagde, hvis vi gjorde det, kostede det en omgang.

Efter 2 ½ time, hvor vi hyggede med dejligt smørrebrød og hertil velskænkede drikkevarer, tog vi hjem mod byen.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

A N D E S P I L

Mandag, den 9. november 2015 kl. 18.00

Igen i år foregår vores populære arrangement i Restaurant Strandlund, Strandlund 102, Charlottenlund.
Husk at møde i god tid før kl. 18.00.
Medlemmer, der ønsker at sidde sammen, bedes angive dette ved tilmelding. Vi skal så forsøge at lave en god bordplan.

Vi starter med at spise, - menuen er - ikke overraskende, naturligvis and, og ligesom sidste år:

- Andelårconfit serveret med glaseret rødkål a la Ventrup samt stegte kartofler og
   andesky.

- Rådhuspandekager med Grand Marnier og hakkede mandler.

Efter vi har nydt middagen, går vi i gang med selve bankospillet.
Der spilles i alt 12 spil med en indlagt pause halvvejs, og vi plejer at være færdige med spillene ca. kl. 23.00.

Der spilles om mange dejlige præmier og der er gjort en ekstra indsats for at skaffe flere sponsorgaver.

Prisen for deltagelse er uændret kr. 200.-, der dækker en velkomstdrink og middagen.
Bemærk, at beløbet har været uændret gennem flere år!
Drikkevarer og evt. kaffe/the bestilles og betales direkte til restaurantens tjenere.

Bindende tilmelding til Ida Vedel på tlf. 22158004 senest 3. november 2015 eller til mail: info@gentofteborgerforening.dk.
Betaling til Nordea reg. nr. 2135 konto nr. 8973889541, umiddelbart efter den bindende tilmelding.

Foto fra tidligere spil på Strandlund.

« forrige  |   top  |   næste »